2008-12-10

Nobelpriset

Bob Dylan fick inte Nobelpriset i år heller.

12 kommentarer:

Emst sa...

Skandal! Folk tröttnar aldrig på att tjata om Astrid Lindgren, men vem propagerar för Bobby?!

Lyxunge sa...

Finfin blogg! Tack för kommentaren, hur hittade du/ni mig?

Ja, Bob Dylan kommer väl tyvärr aldrig få Nobelpriset, vilket är lika fel som att nån annan än Bob Dylan får det varje år.

Bob Dylan har lyckats med att både vara stilbildande och samtidigt aldrig förfalla till att vara urvattnad eller repetitiv nånsin. Bob Dylans största uppfinning är Bob Dylan, och det tackar jag honom för.

Amanda sa...

Men sen finns inte priskategorin "munspel och stort hår", heller!

Emst sa...

A - Einstein hade också stort hår. Och antagligen ett munspel i rockärmen.

L - ja, tänk att när andra är pensionsfärdiga komma med ett album som Modern Times...

Amanda sa...

Jag säger inte att man inte får ha stort hår men man måste har någon annan kvalifikation också!

Emst sa...

Du är nog ganska ensam om att tycka att det är hans enda fördel. Förresten tycker jag att stort hår räcker ganska långt, haha!

Let it fly in the breeze
And get caught in the trees
Give a home to the fleas in my hair
A home for fleas
A hive for bees
A nest for birds
There ain't no words
For the beauty, the splendor, the wonder
Of my...
Hair, hair, hair, hair, hair, hair, hair

Amanda sa...

Då vill jag även nominera scary spice!

Emst sa...

Hm, jag tror inte håret räcker ända fram. Horace har visst gått ut med löftet att priset är hennes så fort det har kommit lite forskning om Spice Girls' sångtexter. Scary är för ung dessutom! Det ska vara stort, grått hår.

Amanda sa...

Ah, du var inne på relationen hår: litteraturpriset! Jag tänker annars att hår: fysikpriset var mer logiskt.

Amanda sa...

plus naturligtvis, Greider för fredspriset!

Emst sa...

JA!

Lyxunge sa...

Känn er länkade.