2008-11-08

Vem är rädd för Ika Nord?

Jost var antagligen en av få som bänkade sig utan vare sig skräck eller förvirring när Ika i rutan sändes på 80-talet. Nu vill Musikbloggen uppmärksamma att Ika inte bara var läskig och umgicks med ett skelett - hon kan dansa också. Ika har ett gediget CV: Hon grundade med klassisk balett för att senare bli regissör, koreograf och mimare delaktig i workshops världen över. Hon har utbildat sig på skolor med jättelånga namn: Conservatoire National de l’Art du Mime, Matt Mattox Jazz Art Dance School, École de Mime Étienne Decroux och L’Atelier de Théâtre Robert Cordier. Som kuriosa kan nämnas att Ika varit gift med musikern Lars Demian.


4 kommentarer:

Amanda sa...

Då är Joel bra mycket modigare än jag. Framförallt tyckte jag såklart att åke var läskig men även mimandet. Nobody deserves mime.

Jost sa...

Ika i rutan var ett genialiskt barnprogram, Ika och Åke var roliga och trevliga. Mer mim åt alla! Fast hon var ju även bra på att skrämmas förstås...

Anonym sa...

Jag älskade Ika i Rutan när jag var liten.

Emst sa...

jag var i och för sig även rädd för Björne.